loading...

خبرگزاری ساریکا

اخبار نشريه سرخس

بازدید : 448
چهارشنبه 27 آبان 1399 زمان : 14:37

گلایه‌های اهالی صالح آباد از وضعیت نامناسب محورهای مواصلاتی این شهرستان

جاده‌های ناآباد صالح آباد

نویسنده : بهره‌مند

شهرستان صالح‌آباد دارای سه محور برون‌شهری به مقصد شهرهای تربت‌جام، مشهد و سرخس است و بیشتر تردد مردم شهرستان صالح‌آباد به شهرهای تربت‌جام و مشهد است؛ مسافت راه‌های برون‌شهری شهرستان صالح‌آباد تا تربت‌جام حدود پنجاه کیلومتر، با محور مشهد، سرخس 53 کیلومتر و با سرخس

(از مسیر سد دوستی ) 45 کیلومتر است. فرسوده و قدیمی‌بودن آسفالت، وجود چاله‌های فراوان، عرض کم جاده، نداشتن شانه خاکی در بیشتر نقاط جاده، پیچ‌های خطرناک و بدون دید مناسب، نبود خط‌کشی و خط‌کشی کمرنگ و قدیمی، نبود گاردریل و حفاظ در نقاط لازم، وجود پل‌های فرسوده و بدون حفاظ، وجود سرعت‌گیرهای بدون رنگ‌آمیزی و غیراستاندارد و... از جمله معایب محورهای برون‌شهری صالح آباد است و به همه این‌ها باید نداشتن متولی و مستقل نبودن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد را اضافه کنیم که نارضایتی‌های بسیار زیادی برای مردم و رانندگان شهرستان صالح‌آباد به وجود آورده است . یکی از شهروندان تربت‌جامی‌که در صالح‌آباد اشتغال دارد، در این‌باره به خبرنگار خراسان رضوی می‌گوید: من به دلیل این‌که محور صالح آباد- تربت‌جام بسیار نامناسب و فرسوده است از خودرویم که تازه خریده‌ام استفاده نمی‌کنم و با وسایل نقلیه مسافربری و تاکسی تردد می‌کنم.

جاده‌ای که جلوبندی برای خودرو نمی‌گذارد

دانیال نوری‌پور می‌افزاید: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ جاده صالح‌آباد-تربت‌جام باریک و کم‌عرض است، این جاده استاندارد نیست و باعث به وجود آمدن خطرات زیادی برای رانندگان و مسافران شده است. به طوری‌که حوادث خونین زیادی را در این محور شاهد بوده‌ایم. وی خاطر نشان می‌کند: در قسمت‌های زیادی از این محور، آسفالت بسیار نامناسب است و به خودرو و جلوبندی آن خسارات زیادی وارد می‌شود و در قسمت‌های بسیار کمی‌که آسفالت مناسبی دارد، عرض جاده کم است و از آن‌جا که جاده دوطرفه است، تصادف‌های خطرناکی نیز در این مدت رخ داده و باعث از دست رفتن جان بسیاری از مسافران و رانندگان این محور شده است.

یکی از فرهنگیان روستای قشه‌توت درباره وضعیت راه‌های برون‌شهری صالح‌آباد می‌گوید: وضعیت آسفالت جاده‌های صالح‌آباد بسیار نامناسب است و هر دو محور صالح‌آباد – مشهد و صالح‌آباد – تربت‌جام، آسفالت خراب و کهنه‌ای دارند؛ آسفالت کیفیت خود را از دست داده است و باعث وارد شدن خسارت به جلوبندی و شاسی خودروها می‌شود. مصطفی رحیم‌پور می‌افزاید: در بیشتر نقاط جاده‌های برون‌شهری صالح‌آباد به تربت‌جام و مشهد مقدس شانه خاکی وجود ندارد، خارهای اطراف جاده به داخل جاده پیشروی کرده است، بعد از هر بارندگی شاهد تخریب قسمتی از پل‌های این دو جاده هستیم که بعضی از این پل‌ها مرمت و به‌سازی نشده‌اند. وی خاطر نشان می‌کند: وجود آسفالت فرسوده با چاله‌های فراوان، وجود پل‌های فرسوده و بدون حفاظ، پیچ‌های خطرناک و نداشتن حفاظ و گاردریل در برخی قسمت‌های مرتفع، از جمله معایب جاده‌های برون‌شهری صالح‌آباد است. یکی از اهالی روستای بنی‌تاک به خبرنگار ما می‌گوید: وضعیت جاده‌های صالح‌آباد، واقعا تاسف‌برانگیز است؛از مسئولان انتظار داریم با خودروهایی نظیر پراید بیایند و در این جاده‌ها تردد کنند تا از درد مردم شهرستان صالح‌آباد آگاه شوند.

جاده‌ای که جان برخی افراد در آن به خطر افتاده است

غوث‌الدین صمدزاده می‌افزاید: در طول سال، تعداد زیادی از خانواده‌ها در شهرستان صالح‌آباد یک یا چند نفر از عزیزان خود را در تصادفات محورهای برون‌شهری صالح‌آباد از دست می‌دهند؛ تصادفاتی که اگر به این محورها رسیدگی می‌شد هرگز روی نمی‌داد. وی خاطرنشان می‌کند: مسئولان به جاده‌های شهرستان صالح‌آباد توجه کنند، این جاده‌ها نشان‌دهنده محرومیت و مظلومیت این شهرستان است. من در خراسان رضوی جاده‌هایی به وضعیت بغرنج جاده‌های صالح‌آباد ندیده‌ام. یکی از رانندگان خودروهای مسافربری عمومی‌به خبرنگار ما می‌گوید: من و دیگر رانندگانی که در محورهای صالح‌آباد فعالیت می‌کنیم، از بی‌توجهی مسئولان به وضعیت جاده‌های صالح‌آباد خسته شده‌ایم، این جاده‌ها برای‌مان جز خسارت و هزینه و استهلاک چیزی دربرندارد. حسین خوشنام می‌افزاید: کرایه‌های محورهای برون‌شهری صالح‌آباد مصوب است و افزایش کرایه‌های صالح‌آباد همانند سایر شهرها با مقدار مسافت محاسبه می‌شود ولی کیفیت این جاده بسیار خراب‌تر از محورهای سایر شهرهاست. وی خاطرنشان می‌کند: رانندگان شاغل در محورهای صالح‌آباد بیشتر درآمد خود را صرف هزینه‌هایی می‌کنند که خرابی جاده‌ها به آن‌ها تحمیل می‌کند در حالی که در شهرهای مجاور رانندگان این هزینه‌ها را ندارند.

گلایه کارمندان شاغل در صالح آباد

یکی از کارمندان شاغل در صالح‌آباد که روزانه در محور تربت‌جام- صالح‌آباد رفت و آمد می‌کند، می‌گوید: از بس خودروهای ما دچار نقص فنی در قسمت جلوبندی و شاسی شده است، تعمیرگاه‌های جلوبندی در تربت‌جام، من را به خوبی می‌شناسند و ما بخشی از حقوق ماهیانه خودمان را صرف جلوبندی‌سازی خودرو می‌کنیم. رامین تن زن ضمن اظهار تاسف از وضعیت بسیار نامناسب جاده‌های صالح‌آباد می‌افزاید: ما کارمندانی که در محور صالح‌آباد – تربت‌جام تردد می‌کنیم به دلیل خرابی این جاده از مشتریان پر و پا قرص و ثابت جلوبندی‌سازی‌ها هستیم و مراجعه مداوم به آن‌ها داریم. وی خاطرنشان می‌کند: به جاده‌های صالح‌آباد رسیدگی خاصی نشده است و این جاده‌ها هزینه‌ها و خساراتی را به رانندگان و خودروهای آن‌ها وارد می‌کند و از مسئولان انتظار داریم توجه ویژه‌ای به جاده‌های صالح آباد داشته باشند.

ازمسئولان می‌خواهیم از این جاده‌ها بازدید کنند

یکی از اهالی روستای جهان‌آباد ملکی می‌گوید: جاده‌های صالح‌آباد و به‌خصوص جاده صالح‌آباد – تربت‌جام و صالح‌آباد- مشهد یادآور خاطرات تلخی است برای مردم و رانندگانی که در آن‌ تردد کرده‌اند و عضوی از خانواده و بستگان یا دوستان خود را در تصادفات این محورها از دست داده‌اند.

غلامحسن کاظمی‌می‌افزاید: خرابی جاده‌های صالح‌آباد علاوه بر حادثه‌آفرین‌بودن، باعث خوردگی لاستیک، خرابی جلوبندی و شاسی و مستهلک‌شدن خودرو می‌شود که از مسئولان خراسان رضوی می‌خواهیم از این جاده‌ها بازدید و به آن رسیدگی کنند. وی خاطر نشان می‌کند: از محدوده فرعی روستای درخت بید در محور صالح‌آباد- سه‌راهی مشهد، سرخس تا سه‌راهی مشهد، سرخس حدود 37 کیلومتر است که در محدوده اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سرخس است و توجه خاصی به این محدوده نیز نمی‌شود، کمتر از دو کیلومتر از این محور یک روکش آسفالت نامناسبی شده و خط‌کشی ندارد که رانندگی در شب در آن بسیار خطرناک است.

24 میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان صالح‌آباد درباره وضعیت جاده‌های برون‌شهری صالح‌آباد به خراسان رضوی می‌گوید: تا قبل از سال 98 تمامی‌پروژه‌های به‌سازی محورهای برون‌شهری در اختیار اداره راه و شهرسازی بوده و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ‌گونه اختیاری بر چگونگی هزینه در پروژه‌های به‌سازی و تخصیص آن به محورها نداشته است و از ابتدای سال 98 این اختیار به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است. جواد نژادی‌پور می‌افزاید: برای روکش محورهای صالح‌آباد- تربت‌جام و صالح‌آباد – سه‌راهی مشهد، سرخس (محدوده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد) 24 میلیارد ریال اعتبار و مجوز دو مناقصه آن نیز تخصیص پیدا کرده است و برخی قسمت‌های این دو محور روکش خواهد شد؛ ضمن این‌که حدود 18 کیلومتر آن در سال‌های گذشته به‌سازی شده است و سی کیلومتر از محور صالح‌آباد – سه‌راهی مشهد، سرخس نیاز به به‌سازی دارد. وی خاطر نشان می‌کند: برخی به‌اشتباه تصور می‌کنند تمام 90 کیلومتر محور صالح‌آباد – سه‌راهی مشهد، سرخس در حوزه استحفاظی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان صالح‌آباد است، در حالی که 37 کیلومتر انتهایی این محور در حوزه استحفاظی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سرخس است.

عرض جاده‌های صالح‌آباد فرعی تعریف شده است

وی اظهار می‌کند: یکی از مشکلاتی که جاده‌های برون‌شهری صالح‌آباد دارد این است که عرض این جاده‌ها فرعی تعریف شده است و با توجه به شهرستان‌شدن صالح‌آباد باید به عرض جاده‌های اصلی ( 11 متر) تغییر پیدا کند. وی می‌افزاید: به لحاظ انجام عملیات به‌سازی، در محور صالح‌آباد – تربت‌جام در طول سال‌های گذشته تقریبا کار خاصی انجام نشده و اعتبارات جوابگوی به‌سازی این مسیر نبوده است و تمام این مسیر باید به‌سازی و اصلاح هندسی شود. نژادی‌پور با بیان این‌که در صالح‌آباد مشکل نبود مصالح راه‌سازی را داریم، اظهار می‌کند: پیمانکاران در شهرستان صالح‌آباد به لحاظ مصالح راه‌سازی از قبیل شن و ماسه و... با مشکل مواجه هستند و در این شهرستان یا شن‌شویی‌ها تعطیل هستند یا مصالح مورد نیاز پیمانکاران راه‌سازی را در اختیار ندارند و این موضوع به مشکلات و هزینه‌های پیمانکاران راه‌سازی می‌افزاید. وی درباره نبود متولی برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد خاطرنشان می‌کند: به علت نوع ساختار و چارت سازمانی از گذشته برای صالح‌آباد نیرو و مسئول تعریف نشده است و به زودی با چارت سازمانی جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح آباد به صورت رسمی‌دارای مسئول و متولی خواهد شد.

شماره : 20524 - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان ص 4 شهرستان‌هاي خراسان رضوي

گلایه‌های اهالی صالح آباد از وضعیت اسفناک محورهای مواصلاتی این شهرستان

جاده‌های ناآباد صالح آباد

بهره‌مند/ شهرستان صالح‌آباد دارای سه محور برون‌شهری به مقصد شهرهای تربت‌جام، مشهد و سرخس است و بیشتر تردد مردم شهرستان صالح‌آباد به شهرهای تربت‌جام و مشهد است؛ مسافت راه‌های برون‌شهری شهرستان صالح‌آباد تا تربت‌جام حدود 50 کیلومتر، با محور مشهد، سرخس 53 کیلومتر و با سرخس ( از مسیر سد دوستی ) 45 کیلومتر است. فرسوده و قدیمی‌بودن آسفالت، وجود چاله‌های فراوان، عرض کم جاده، نداشتن شانه خاکی در بیشتر نقاط جاده، پیچ‌های خطرناک و بدون دید مناسب، نبود خط‌کشی و خط‌کشی کمرنگ و قدیمی، نبود گاردریل و حفاظ در نقاط لازم، وجود پل‌های فرسوده و بدون حفاظ، وجود سرعت‌گیرهای بدون رنگ‌آمیزی و غیراستاندارد و...

ادامه این گزارش را در صفحه 4 شهرستان‌ها به آدرس www.khorasannews.com مطالعه بفرمایید.

نقل از صفحه دو خراسان رضوي شماره : 20524 - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان


برچسب‌ها: جاده سرخس, صالح آباد
اینجا دلم برای تو هِی شور میزند
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی